Hvem kan blive tutor
Alle der har gennemført hvilken som helst uddannelse på erhvert niveau.
Hvad kan jeg?
Mere end du tror, hvis du har analytiske evner, kan du være til nytte i mange opgaver.
Hvad tjener jeg?
Casehelp blander sig hverken i prisniveau eller transaktioner på hjemmesiden, men prisen har selvfølgelig indflydelse på efterspørgslen af dine kompetencer – De billigste får flest henvendelser.
Du bestemmer selv hvilke kompetencer, du præsenterer på din profil, men det er selvfølgelig anbefalet, du tilføjer kompetencer, som du er selvsikker og tryg ved.
Hvis du er god til et fag, er der stadig behov for dig på Casehelp
Hvorfor blive tutor
Hvis du er meget usikker på, om du kan være til hjælp på Casehelp så sæt en lav sats for dine ydelser, og hæv dem så, når du er mere erfaren og selvsikker.
Så tager du formentlig en lavere pris for dine ydelser på Casehelp, og dem er der også brug for.
Hvordan finder studerende den rigtige tutor (dig)
Ønskesituationen for alle studerende, er at modtage hjælp fra en som forstår deres situation og dermed casen.
Derfor anbefaler Casehelp at studerende starter med at søge efter uddannelse i søgefeltet - f.eks : "markedsføringsøkonom", så vil søgeresultatet blive alle uddannede Markedsføringsøkonomer. Hvis dette ikke er muligt, så søges der istedet på det fag som casen omhandler, og evt. opgavetypen såsom: "Erhversøkonomi Regnskabsanalyse".
Søgemaskinen
Søgemaskinen på Casehelp består udelukkende af ord tutorer har benyttet til beskrivelse af deres egne kompetencer, kort sagt: ordene på profilerne er selve søgemaskinen.
Første Kontakt
Når den studerende har udset sig en tutor, sendes en besked I mailsystemet med hilsen og opgaveoplægget. Tutor har dermed lynhurtigt mulighed for at vurderer om han/hun er i stand til at hjælpe med casen.
Casehelp opfordrer tutorer til at give første lektion eller en simpel ydelse gratis, således begge parter kan se hinanden an.
Svesken på disken samtalen
Indledende telefonmøde på 20-30 minutter:
Med udgangspunkt i case-oplægget, som er modtaget fra den studerende, drøftes fremgangsmåde og forløb. Her skal svagheder og styrker efterlyses fra tutor på den studerende i forhold til casen, samt hvad målet er. Er den studerende meget kyndig og ønsker en højere karakter, eller er der brug for støtte og vejledning igennem hele casen.
Ud fra denne samtale skal der efterfølgende afgives tilbud på skrift. Casehelp anbefaler, at tutor giver første lektion gratis (eller en form for ydelse), så den studerende og tutor begge kan vurdere kemi, kompetencer og om tutor er kandidat til casen.
Aftal hvornår på dagen, der kan forventes respons, evt. arbejdstider samt deadlines på, hvornår der senest svares på mails. (Hvis der ikke giver respons inden for givne tidspunkt, vil Casehelp tage kontakt til modpart).
Gør opmærksom på egne styrker og svagheder. Hvis tutor ikke er i stand til at give faglig feedback på analysemodeller, men derimod kan hjælpe med rød tråd og gennemskue, om der bliver analyseret, så gør dette klart.
Erkend styrker, men også svagheder:
Tutor skal undgå at oversælge kompetencer i forhold til casen.