Casehelp er en nonprofit markedsplads platform, hvor studerende kan få hjælp til opgaveløsning af tidligere studerende. Pris og samarbejde aftales imellem parterne. Som tutor skal du huske at tjekke for mails i spam/uønsket indbakke

Vejledning til studerende 

Start med at søge efter en tutor med rette kompetencer til den case du mangler hjælp til.

Hvis du har fundet en tutor så opret en bruger profil.

De indtastede oplysninger er anonyme og andre brugere vil ikke kunne se, hvem der ellers er brugere. Brugerprofilernes informationer er udelukkende til brug for administrator på Casehelp.

Økonomi

Det kan virke overvældende at man som studerende skal betale for hver eneste time en tutor yder hjælp til. Casehelp anbefaler at tutorer er villige til at give tilbud på hele cases. Dette er med hensigt  til en betydelig rabat i forhold almindelig timesats.

Hvis flere studerende i en gruppe.

En kontaktperson udvælges I gruppen og denne er ansvarlig for al korrespondance med tutor.

Find den rigtige tutor

Ønskesituationen for alle studerende, er at modtage hjælp fra en som kender til deres uddannelse og forstår deres case.

Derfor anbefales det, at studerende starter med at søge efter uddannelse i søgefeltet - f.eks : "Cand. ling. merc", så vil resultatet blive alle tutor som har denne uddannelse. Ellers søg istedet på det fag som casen omhandler, og evt. opgavetypen såsom: "Erhversøkonomi Regnskabsanalyse". 

Søgemaskinen

Søgemaskinen på Casehelp består udelukkende af ord tutorer har benyttet til beskrivelsen af deres kompetencer, kort sagt: ordene angivet på profilerne er selve søgemaskinen.

Første Kontakt

Når den studerende har udset sig en tutor, sendes en besked I mailsystemet med hilsen og opgaveoplægget. tutor har dermed lynhurtigt mulighed for at vurderer om han/hun er i stand til at hjælpe med casen.

Casehelp opfordrer tutorer til at give første lektion eller en simpel ydelse gratis, således begge parter kan se hinanden an. Dette er dog ikke et krav. Når man har fundet en tutor kan man flytte komunikationen til Facebook eller mail. Beskedsystemet ikke er fyldesgørende til længerevarende korrespondancer. Der er heller ikke mulighed for at vedhæfte filer. 

Svesken på disken samtalen

Indledende telefonmøde på 20-30 minutter:

Med udgangspunkt i case-oplægget, drøftes fremgangsmåde og forventninger til forløbet. Her påpeges egne svagheder og styrker i forhold til casen, samt hvad målet er. Der ydes hjælp, støtte, vejledning og forslag i forhold til casen. Den studerende er helt og aldeles ansvarlig for at skrive opgaven og dens indhold. Tutor guider igennem proces med udgangspunkt i case-oplægget, ønsker for mål samt vejledningen fra Casehelp. Dette sker ved hjælp af løbende gennemlæsning af casen og feedback på Skype, mails, telefon eller personligt møde. 

Aftal hvornår på dagen, der kan forventes respons, evt.  arbejdstider samt deadlines på, hvornår der senest svares på mails. (Hvis der ikke gives respons inden for givne tidspunkt vil Casehelp tage kontakt til modpart).

Læg vægt på beskrivelse af svagheder, så tutor ved hvor der skal følges op.

 

 

 

 

 

Opret gratis tutor profil
Opret gratis bruger profil

Brugerne siger:

Markedsføringsøkonom

Jeg har flere gange spurgt forskellige tutorer til råds, både gratis og en enkelt gang mod betaling, da jeg skrev mit speciale. Jeg synes konceptet er genialt!! Dorthe Jakobsen

webdesign af webbureau onlineBRAND