Dette er blot en vejledning, som er til fri afbenyttelse
1.1. Fremgår opgaveidé og afgrænsning tydeligt af indledningen? Er den ”røde tråd” gennemgående i seminaret?
1.2. Er titlen dækkende for indholdet?
1.3. Er der indsamlet opgaverelevant litteratur samt aktuel og dækkende markedsinformation (primære og sekundære data).
2. Metode
2.1. Vurdering af den valgte metode.
2.2. Demonstrerer opgaveløserne selvstændig stillingtagen til teorier, undersøgelsesresultater m.m.?
3. Objektivitet
3.1. Er konklusionerne baseret på et materialegrundlag, man kan frygte, ikke tager lige hensyn til modstridende synspunkter?
3.2. Er analyseresultaterne dokumenterbare? Materialet er reproducerbart, såfremt man ved at følge kildehenvisningerne og de omtalte beregningsteknikker nemt kan kontrollere analyseresultaterne
3.3. Giver det medtagne materiale mulighed for at foretage konklusioner, der er i modstrid med forfatternes?
4. Disposition – rød tråd
4.1. Fremtræder afsnittene logisk opbygget? Er der et fornuftigt forhold mellem den beskrivende del, analysedelen og handlingsplanen?
5. Bearbejdelse
5.1. Er der et rimeligt forhold mellem tekst og bilag? Bliver bilagene brugt?
5.2. Har talmaterialet relevans, aktualitet og jævnførbarhed?
6. Form og præsentation
6.1. Er der et klart sprog? Gøres der brug af korte sætninger (læsbarhed). Fremtræder opgaven med tydelig og logisk afsnitsopdeling, tydelige overskrifter og fremhævelser af konklusioner.
6.2. Er der taget hensyn til, hvem gruppen kommunikerer med? Er brugen af modeller, metoder og begreber tilpasset forudsætningerne hos de personer, gruppen henvender sig til?
6.3. Indhold og overskuelighed af kilde- og litteraturhenvisning.
7. Gennemlæsning af endelig opgave for sammenhæng imellem indledning, indhold og konklusion